onsdag 24 augusti 2011

Litet H och garnvinst!

Storasyster har börjat i andra klass! Hennes pennfodral från 1:an hade jag sytt, men det var lite för kort för pennor som inte vässats så mycket ännu. Jag frågade om hon ville att jag skulle sy ett nytt eller om vi skulle åka och köpa ett. Hon ville ha ett köpt i år. Hittade ett enkelt svart på Ica Maxi, ganska tråkigt. Men så kom jag på att det kunde dekoreras lite, pimp my pennfodral liksom! Föreslog glitterfärger, virkad prinsesstårta eller uggla, men Storasyster kom på att hon ville ha ett lite H, liknande det hon fått tidigare, fast mindre. Sagt och gjort, mamma virkar direkt! Och dottern blev nöjd!


Ibland har man tur! Bloggen "Bland Tant Majas garnnystan" hade en utlottning för ett tag sedan. Jag vann inte första priset, men när utlottningen ägde rum bestämdes att en extravinst skulle lottas ut. Och den vann jag!!! Kolla vilket vackert, härligt sockgarn jag fick! Garnet innehåller Aloe Vera, Jojoba-olja och vitamin E. Försår ni hur mjuka och goa mina fötter kommer att bli?! :-D Och händerna också antagligen, medan jag stickar! Är du intresserad av garnet så har Gunn (som jag vann nystanet hos) en webshop där garnet finns att köpa! Garnet heter Supersocke wellness II, från OnLine.


2 kommentarer:

  1. Garnet ser jättefint ut. Kul att vinna något :-)

    SvaraRadera
  2. Gissa om jag skrattade när jag såg din kommentar ang vin och sugrör!
    Men jag BET IHOP och kämpade på....
    Jag har också tittat runt lite på din blogg, vad mycket fint du har gjort. Jag gillade verkligen din pendlarväska.
    Sarah

    SvaraRadera