måndag 5 september 2011

Matchande necessär


Jag hade ju planer på att sy mig en liten handväska att ha med i min pendlarväska, så att man snabbt kan ta med det viktigaste. Men nu har vardagslivet verkligen satt igång igen, så det finns inte mycket tid över till pyssel. Något litet har jag i alla fall hunnit pyssla ihop. Jag insåg när jag fyllde på väskan med alla mina grejer, att det faktiskt behövdes en liten necessär också. Facken jag sydde innuti väskan räckte inte till allt som jag "måste" ha med mig och som är jobbigt att ha skramlandes runt på botten av väskan...

Necessären blev jättebra, fodrad innuti med samma vita tyg som väskan. Dragkedjan är köpt på loppis för 5 kr! Gillar loppis! Mönstret hittade jag här! Riktigt bra tutorial med bilder, behövde knappt läsa texten. Jag hittar aldrig det perfekta mönstret, så jag har som vanligt improviserat lite.

Ganska gulligt set faktiskt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar