fredag 27 januari 2012

Kalas-present


Storasyster var på kalas idag. Hon och en kompis skulle köpa present ihop. Efter många om och men bestämde de sig för att köpa nagellack. De är riktigt coola, de här krackeleringsnagellacken! Jag tyckte dock att det kändes lite futtigt med fem små nagellack, så jag sydde en liten necessär att ge bort dem i också!

Tyg från IKEA, fanns i gömmorna.
Mönster/tutorial från Poppylinda.
Tidsåtgång: ca en timme (varav över hälften av tiden gick åt till att vända ut-och-in på "flärp-remsorna").

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé och fin necessär! Vi gjorde också en hemmagjord present åt ett födelsedagsbarn förra helgen, jag och min stora tjej. Det känns roligt att kunna ge bort något man gjort själv och jag tror att det uppskattas desto mer.

    SvaraRadera
  2. Din blogg är numera insatt bland mina favoriter! Du är en inspirationskälla som heter duga! :)
    När det gäller "flärparna" så finns det Rouleauvändare - en flärpvändare på vanlig svenska.
    Stoff och Stil säljer dem bland annat.
    mvh Ankmor på FL

    SvaraRadera