lördag 23 juni 2012

Älg och garn

En kollega slutar ganska plötsligt på grund av olika tråkiga omständigheter. Jag träffar henne inte så ofta, men gillar henne mycket! Det är en stark person som är mycket duktig på sin sak och står för vad hon tycker och tänker! Hon kan behöva något uppmuntrande så jag vill gärna ge henne något litet när hon slutar, funderade länge på vad jag skulle hitta på. Hon har ett stort intresse för jakt, så jag fick förslag på att jag skulle virka ett rådjur och fästa som en trofé på en träplatta. Det hade varit ett jättekul projekt, men nu visar det sig att jag antagligen bara träffar henne en dag nästa vecka (om ens det), så jag hinner inte riktigt med detta projekt. Istället har jag virkat en liten älg-nyckelring. 



Restgarner har gått åt igen. Mönster har jag hittat HÄR! Jag kunde som vanligt inte följa mönstret helt, utan gjorde hornen efter eget huvud. Den blev ganska söt tycker jag själv. Svår att fota bara, det är inte så mycket kontraster i färgerna. Jag hoppas att hon kommer att tycka om den!



Jag har "råkat" köpa garn... Jag tyckte jag gjorde ett fynd, 14 nystan Fabel (Drops) för 190 kr (5 svarta, 3 grå, 3 vita, 1 brun, 1 turkos, 1 rosa). Vad ska jag göra av detta? Mormorsrute-filt kanske? Jag vet inte riktigt...

Fem nystan Fabel print (Drops) för 90 kr. Tips på vad jag kan göra med dessa motages tacksamt! Pulsvärmare kanske, men jag tycker det är lite för kli-igt... 








Sju nystan Drops Alpaca för 140 kr. Detta är ju ett favoritgarn! Lite svårt att hitta på något med så mycket olika färger bara... Jag gillar i och för sig randigt... 


1 kommentar:

  1. Åh vilken fin älg! Kanske skulle jag göra en sådan till min mammas sambo, han jagar nämligen också. Och det är ju skitsvårt att hitta på presenter till män i sextioårsåldern, haha.

    SvaraRadera