tisdag 25 december 2012

Adventspaket som jag gav bort

I år fick jag äran att skicka mina adventspaket till Magdalena (Virkaholic). Jag blandade köpta och hemgjorda saker.

Paket ett: Reflexgarn och krympplast



Paket två: Vantar och necessär




Vant-mönster: Spring Roses - in Vienna  med några egna ändringar.Garn: Drops Alpaca.Stickor: 3

Necessär-mönster: Från Poppylinda
Tyg: från IKEA
Dragkedja: från loppis

Paket tre: Julgranskulor och choklad

Magdalena fick fyra kulor, två stora och två små, men jag hade visst fotat alla kulor jag gjort i år tillsammans... Mina egna tre hänger i granen tillsammans med dem jag gjorde förra året och tillsammans med en mängd olikfärgade kulor, istappar, hjärtan osv.


Mönster: Gris och Stor stjärna är från Året runt nr 50, 2011, de andra är improviserade efter samma mönster.
Garn: akryl-rester
Stickor: 3

Paket fyra: Garn, Lappland ekologisk ull från Marks & Kattens i blåa nyanser. Har glömt att fota detta garn, så bilden är lånad från nätet.


Jag hoppas och tror att Magdalena var glad åt alla paket! Det var i alla fall mycket roligt att göra dem åt henne!

God fortsättning till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar