söndag 9 december 2012

Andra advent med pepparkakshus


I mitt andra adventspaket fick jag väldigt fina saker igen! Ett flerfärgat sockgarn, jag är barnsligt förtjust i dessa flerfärgade garner, man vill liksom sticka och sticka för att se hur det blir härnäst, och man blir verkligen glad av alla färger! Och choklad är mitt favoritgodis, det har jag berättat för min hemliga vän, men att favoriten för tillfället är all choklad med salt i har jag inte berättat... Du träffar mitt i prick! Har ni sett vilka vackra bullformar jag också fick!? Nästan för fina för att använda ;-)
Tack min "hemliga" vän!


Igår gjorde vi pepparkakshus (med formen jag fick förra söndagen). Två färdigköpta degar räckte till tre hus och några pepparkakor. Degen jäste rätt mycket tyckte jag, och den blev inte riktigt hård trots att jag hade bitarna inne i ugnen tills de var ordentligt bruna... Otroligt nog brände jag mig bara en enda gång när jag klistrade ihop de tre husen med smält socker. Vi hade tyvärr snålat lite med nonstoppen, så vi kunde inte riktigt dekorera som vi ville... Men ganska fina blev de ändå!


Nu återstår bara att köpa lite bomull och dekorera med någon tomte eller så...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar