onsdag 28 januari 2009

Tovade tofflor nr 2

Jag vill ju så gärna ha ett par tovade tofflor eftersom vi har ganska kallt på golvet hemma. Jag gör ett nytt försök men med mönstret jag sett hos Fröken C. På min lokala garnaffär förstår de inte riktigt vad fyrtrådigt garn är som jag läst att jag ska ha. Jag fick en lång förklaring om att garnerna kan vara tunna med fyra trådar eller tjocka fast med bara två trådar. Jag får i alla fall tips om att Tuva från Marks & Kattens tovar väldigt bra. Jag bestämmer mig för att prova det och köper ett rött garn. Stickar och tvättar i maskin. Snacka om att jag skrattar när jag tar ut dem ur maskinen! Tofflorna är ca 10 cm. Jag töjer och drar i dem och får ut dem till storlek 28-29 ungefär. Då passar det på min femåring tänkte jag. Broderade lite på dem också och dottern blev jätteglad för sina fina tofflor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar