tisdag 29 november 2011

Advent och halstuber



I år har jag riktig julstämning redan nu (brukar mest känna mig stressad annars)! Det är så härligt, jag och Lillasyster julpyntade i fredags. Jag har jobbat som attan med att få färdigt min adventskalender till bytet + att jag håller på att göra paketkalendrar till barnen också! Lite stressigt, men himla roligt!

Fyra halstuber har jag sytt. Barnen får varsin i sin paketkalender. Lillasysters förra försvann när vi var i fjällen i mars och Storasyster vill inte ha rosa på någonting längre. Därför köpte jag nytt blått tyg (från E-slöjd) när jag var på symässan i början av november. Det rosa hade jag kvar sedan tidigare inköp. Passade på att sy en varsin halstub till barnens kusiner också. Inte så kul julklapp kanske, men bra! Mönstret är eget påhitt - tre sömmar och sedan klart!

1 kommentar:

  1. Efter den här mörka hösten så tycker jag det är lite extra skönt att gå igång med julpyntet :-D

    Tuff gran här nedan!

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera