tisdag 3 januari 2012

Hundtröjan



Schnausern C har nu fått sin tröja! Hans matte var nöjd, men han själv ser inte så nöjd ut. :-D Kollegan berättade att han blev alldeles stel, ville inte gå när han fått på sig tröjan. Jag hoppas att den värmer honom så att han tycker att det är okej att ha den i alla fall.

Nu har jag hittat mönstret jag använde, det lustiga är att jag inte minns att det var ett drops-mönster. Och på min kopia som jag skrivit ut är det en annan bild, men mönstret verkar vara det samma. Som vanligt valde jag att inte följa mönstret till punkt och pricka. Jag gillar inte att sy ihop delar, så jag stickade ihop rygg- och underdel. C fick prova under arbetets gång för att hitta rätt storlek, eftersom jag också hade ett annat garn än i mönstret. Jag har använt dubbelt garn av Svarta Fårets Jumbo Raggsocksgarn och stickor nr 9.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar