fredag 3 februari 2012

Haklappar



Lille I, han som fick en stickad filt när han föddes i somras, ska döpas imorgon. Är man en pysslare måste man ju ge bort något hemmagjort! Han får dessa två haklappar och en köpt grej också. Lillasyster och jag har också hjälpt till att baka, tre sorters kakor till ca 40-50 personer. Perfekt att få baka, eftersom vi gillar det, men mycket bra att allt inte stannar här hemma i frysen, för då skulle vi snart rulla fram...

Vävplast från Ikea, köpt för lääänge sedan. Mönstret är eget påhitt. Det röda kantbandet är köpt på loppis. Fickan på den blå haklappen blev lite väl liten tyckte jag, så jag tog till lite mer när jag gjorde den bruna. Jag tror det är bättre med lite större ficka.

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken fin och inspirerande blogg du har. Vet inte riktigt hur jag hittade hit men jag ska se till att göra det igen! :)
    Hoppas du får en fin dag
    // Sandra

    SvaraRadera