fredag 3 augusti 2012

Krympplast

Jag köpte krympplast på Panduro på halva reapriset. Jag köpte ett paket, eftersom jag aldrig använt det förut och inte visste vad jag skulle tycka om det. Vilket misstag! Vi satt hela familjen och ritade, klippte och brände i ugnen. Det var ju hur kul som helst, och att sen se hur det man ritat krympte och alla små misstag man gjort försvann eftersom det blev så litet. Jag vet inte riktigt vad vi ska ha alla grejer vi gjorde till, men det gör väl inget när hela familjen var så engagerade i pysslet...



Jag inspirerades av Zentangle (googla ordet, så himla häftig ritteknik eller vad man ska kalla det) och klottrade på som sjutton. Tid tog det, men jag tyckte det blev så himla häftigt.
Som alltid när jag gör saker som ändrar storlek måste jag ju ta före- och efter-bilder:



Ganska stor skillnad blev det! =)


(Och varför kan jag inte lägga bilderna brevid varandra helt plötsligt???)

1 kommentar: