tisdag 23 december 2014

Pysslande i november och adventsbyte.

Jag är med i ett adventspaketbyte i år också. Jag skickade dessa saker till min vän Magdalena (som tyvärr inte bloggar så mycket längre):


Ett paket varje advent, dekorerat med små snögubbar. Mönster hittade jag HÄR. Använde restgarner och virknål 2,5.

Första paketet innehöll ett par stickade tovade tofflor i rosa/lila/grått. Mitt eget mönster, restgarner från tidigare stickade tofflor (samo och något jag inte minns...), stickor 8.

I andra paketet gav jag bort blått plysch-garn.


Tredje advent fick min vän ett invirkat måttband (restgarner, virknål 2,5, mönster på blomma), ett rosa makraméarmband med pärlor, stora färgglada säkerhetsnålar (som sjalspännen eller för att hålla maskor när man stickar) och en väska. Väskan sydde jag av ett par gamla jeans och fodrade med ett gammalt örngott (grönt och vitt). Jag tänkte mig att man ska ha väskan på armen, ha handarbetet i och kunna stå och sticka eller virka!

Paket fyra innehöll Svarta Fårets Ullgarn i två olika grå nyanser.



Jag tror att Magdalena var glad åt alla paketen, tofflorna passade visst perfekt!



I mina paket som jag fick av Jenny (som jag faktiskt inte vet om hon har någon blogg) fick jag detta:


Två nystan fabel i fin mörkrosa färg. Jag har redan börjat sticka av det!


I paket två var det ett stickmått och flätstickor i olika storlekar. Jag tror att även de böjda nålarna ska användas som flätstickor, men jag är inte helt säker...



I tredje paketet var det en mycket praktisk liten ask med precis allt man kan tänkas behöva när man stickar; markörer, stick-stopp, måttband, säkerhetsnålar/avmaskningsnålar eller vad de nu kan heta, sax, flätstickor mm. Perfekt att ta med i stickpåsen eftersom den är liten, men innehåller allt!




I fjärde paketet fick jag mycket god choklad, en julstrumpa och söta stickmarkörer!


Stort tack Jenny för alla fina saker!!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar