fredag 26 december 2014

Stickväska för stå-stickning

Efter sommaren när jag som vanligt stod och väntade på pendeltåget kom jag på att jag gärna skulle vilja kunna sticka även när jag står och väntar. Visst kan man väl ha stickningen i sin vanliga väska, men ibland är det lite trångt, man kan inte alltid ha stickningen överst, så att man kan dra fram garn, och garnet fastnar gärna i dragkedjorna... Ja, lite allmänt krångligt så där. Jag såg en bild på en tjej som satt på bönpallen på en motorcykel (el liknande) som hade en sydd väska över armen med stickningen i (tyvärr kan jag inte hitta bilden just nu).

Jag kollade lite på mönstret på dagiskassen, och så sydde jag lite på känn. Det blev ju som vanligt inte så bra... Det blev i alla fall en liten väska att ha på armen när man "måste" stå-sticka! Den är lite väl liten och har lite för litet handtag, men funkar! (gamla jeans, fodrad med ett par gamla vit och blå-rutiga gardiner).


Nästa försök blev istället lite för stor, så stor stickning som ryms i denna tror jag inte riktigt att man släpar med sig och stickar på stående... (gamla jeans och fodrad med en rosa, blommig t-shirt som råkat gå hål i).



Tredje gången gillt blev det i alla fall bra! Det var också den väskan som jag gav bort i adventspaket! (gamla jeans och ett gammalt örngott i grönt och vitt).
I (november och) december har jag som vanligt också gjort en paketkalender till barnen. Tycker det är så mysigt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar