torsdag 15 januari 2015

Garn till disktrasor

Det var kul med adventskalenderstickning, där man fick lite nytt varje dag. Därför tänkte jag hänga med på månadens disktrasa hos Hildurs barnbarn! Det låter kul tyckte jag, lite snabba projekt, tyvärr bara en gång i månaden, men man kan förstås göra flera av varje!

Det tipsas om att använda garnet Järbo Soft Cotton. Jag tänkte att det vore bra att testa det garnet och klickade hem 13 nystan i olika färger. Jag vet, 12 månader och 13 nystan. 1 extra nystan på 22 kr och jag slapp fraktkostnaden på 29 kr! Mycket bra deal! :-)


Enda färgen jag inte är så nöjd med är den ljusa grå högst upp. Till höger om den ligger ett svart nystan och sedan ett marint, ser visst lika ut på bilden. I mitten ligger något jag inte visste fanns, nämligen fingerskydd! På bilden har de skydden på pekfingret, men jag hoppas att de ska funka på ringfingret. Jag håller nämligen tunnare stickor mot ringfingret så att jag klämmer på en nerv. Fingertoppen blir ofta helt avdomnad... Inte bra. Jag trodde att dessa fingerskydd skulle vara lite mjukare, men de är hårda, så vi får se hur det fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar