tisdag 9 juni 2009

Sommarpresent till dagisfröknar

Jag vill gärna visa min uppskattning till dagisfröknarna så här till sommaren, men det är ju alltid lika svårt att hitta på något bra... Helst ska det inte kosta så mycket heller eftersom Storasyster har tre fröknar och Lillasyster fyra. Hos Fröken Elsa hittade jag mönster på virkade hättor till burkar och tyckte verkligen att de var söta. De här tre burkarna har jag gjort till Storasysters fröknar. Allra finast är de förståss ihop, men de är söta var för sig också. Jag fyllde dem med godis-svampar i tre matchande färger. Blev väldigt bra faktiskt!





Mina burkar var ganska små, så jag gjorde spetskanten med lite mindre öglor. Jag virkade den med tre luftmaskor (Fröken Elsas mönster virkades med fem).

1 kommentar:

  1. Burkarna blev jättefina och det var ju häftigt med godissvamparna i matchande färger! :)

    Kul att du tyckte att mina hättor var fina och tack för att du länkar tillbaka till mig! :)

    Jag glömde skriva på mönstret att jag virkar kanten i mycket tunnare garn än vad jag virkar hättorna i. Det är därför det behövs 5 lm när jag virkar kanten.

    Hoppas att dagisfröknarna blev glad! :)

    SvaraRadera