söndag 29 april 2012

Mest udda stick-uppdraget hittills...


...nämligen en stickad och maskintovad toffel till en hamster... :-D
Storasysters hamster var ute och sprang i badrummet härom dagen. När hon skulle ta in honom i buren igen hade han krupit in i sambons tovade toffel och låg där och sov. Så himla gulligt! Och roligt! Storasyster kom på kvällen och frågade mig om jag inte kunde göra en egen toffel till hamstern. Det roliga uppdraget kunde jag ju inte motstå!

Jag glömde ta ett foto på "kojan" innan jag stoppade in den i tvättmaskinen. Jag gillar annars före- och efter-kort när jag maskintovar. Formen blev väldigt lik en vitlök. Tyvärr tycker jag att den krympte lite väl mycket, den är i minsta laget för hamstern (som jag tror är ganska stor). Vi får väl se om han tycker om den ändå. Jag hade tänkt att sy fast "antennen" så att det blev en ögla upptill på kojan, men Storasyster var så ivrig att börja använda den, så det får vänta lite...

Garnet är On line Linie 32 Taiga (100% ull, 50 g, ca 75 m), köpt på syfestivalen för några år sedan. Jag stickade med stickor 5. Mönstret improviserade jag fram eftersom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar