söndag 8 april 2012

Sjal


I ett av mina adventskalenderpaket fick jag ett nystan från Ice Yarns som man kan göra läckra sjalar med. Färgen är ljust lila med lite glitter i (färgen är tyvärr inte rätt på fotot). Nu, äntligen, har jag haft tid och inspiration att göra den! Tog förvånansvärt kort tid, ett par dagar har jag hållit på nu i påsk, och då har jag inte stickat särskilt ihärdigt... Ganska kul var det eftersom man såg resultat snabbt. Särskilt härligt var det när jag kunde sitta ute i solen och sticka!

Min syster blev alldeles förälskad i den, så jag gav den till henne! Hon handarbetar inte och jag kan ju faktiskt göra en ny till mig själv...
Hoppas ni har/haft en lika skön påsk som jag!

3 kommentarer:

  1. Jag måste nästan också pröva sådant där sjalgarn någon gång! :) Tjusigt!

    SvaraRadera
  2. Jättefin sjal :) du har något att hämta hos mig...

    SvaraRadera
  3. Det var ett skojigt garn, det ser ju nästan ut som en fjäderboa! Systern hade tur som fick den :)

    SvaraRadera