lördag 7 december 2013

Hemligt pysslande...

Jag har förr om åren varit med i ett par adventskalenderbyten. Förra året bantades det ner till 4 adventspaket. Och i år har vi dragit ner ytterligare, det blir "bara" ett julklappsbyte. Jag har pysslat en del grejer till denna julklapp, så jag kan inte visa något handarbete just nu...

Lite annat pyssel har förstås hunnits med. Barnen får som vanligt en paket kalender:


Jag hittade en bra affär för små presenter: TGR. Några paket är samma till båda tjejerna, några kläder är givetvis märkta med vems som är vems och ytterligare några ska de öppna tillsammans och dela på. Jag älskar verkligen att köpa alla små roliga grejer och se tjejernas miner när de öppnar paketen. Mindre kul att slå in alla paket...

Inga lussebullar och inga pepparkakor är bakade ännu, men en saffranskaka har vi hunnit med (mycket godare än lussebullar enligt mig) och lite chokladmuffins.



Alla muffinsen är bakade efter samma recept. Skillnaden beror på att de vänstra följde vi receptet med, dvs vispade ägg och socker för sig osv. Med de högra rörde jag ihop allt på en gång... 

Storasyster är (tyvärr) nagelbitare, och för att hon ska låta bli att bita så målar vi naglarna lite då och då, och nu passar väl lite juliga naglar bra?!


Lillasyster däremot, hon ville inte vara julig... =)



Ha en trevlig andra advent!

3 kommentarer:

  1. Det ser gott ut du bakat! Ha en fin andra advent och en underbar vecka! Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Men HUR gör man så där fina naglar? Mina barn skulle bli sjukt lyckliga om de fick så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man köper nagellack på Hamleys (http://www.hamleys.com/Luvley_Nailtastic_Funky_%7C_Hamleys_Toys/397331,default,pd.html) och pillar och svär :-D
      De nagellacken har en ytte-pytte-pip som man kan måla smala streck med! Man kan tom måla fast färgerna inte torkat, de flyter inte in i varann. Superkul! Enda nackdelen är att nagellacket torkar VÄLDIGT långsamt...

      Radera