torsdag 19 december 2013

Julklappar från mig

I julklappsbytet i år fick jag äran att fixa julklappar till Jenny, med bloggen Humlan på Sätre Terrasse. Eftersom Jenny redan har öppnat paketen, kan jag visa vad jag gjort till henne. Som vanligt tycker jag att det har varit jättekul att pyssla ihop paket. Jag bestämde mig för att göra flera lite mindre paket. Så här blev det:


Ett par virkade ugglor med reflexgarn till Jennys barn! Jag minns tyvärr inte vilket mönster jag följde, men det här är väldigt likt. Restgarner, virknål 2,5 eller 3.


Ett måttband invirkat i African Flowers. Har sett flera på näten, jag improviserade ihop denna. Restgarner även denna gång (bland annat Tilda), virknål 2,5 el 3.




Mitt sjunde par Spring Roses-vantar. Jag verkligen älskar detta mönster! Den här gången följde jag nästan mönstret. Jag ändrade lite på prickarna runt tummen och jag gjorde vantarna en ros kortare, jag tycker att det är lagom längd på dessa. 
Garn: Grått Fabel från Drops och Gjestal Babyull, ca ett halvt nystan av varje.
Stickor: 2,5 


Jenny skrev att hon också tyckte om att läsa, så hon fick en pocketbok, ett fodral sytt i rosa vaxad bomull som jag köpt på Åhléns för evigheter sedan. Jag har tidigare visat hur jag brukar sy de här fodralen. Jag virkade också ett bokmärke enligt Kungen och Majkis mönster (minus den söta lilla rosen i nederkant som jag inte fick till nåt bra). Jag tycker nog att tårtan blev lite i största laget, men söt är den! 


Lite garn ville jag också ge bort! Jag har länge suktat efter lite lyxigare garn som Manos silk blend, så det fick det bli! Och ett nystan ren ull i rosa och bruna toner, som Jenny skrev att det är hennes favoritfärger. 

Jag hade också sytt en necessär/stickpåse, men den hade visst inte fastnat på bild. 

Och min nya favoritchoklad fick hon också prova på:

4 kommentarer:

  1. Och Humlan bara ÄLSKAR sina julklappar! Boken är skitbra! Läser varje dag på tåget och kan inte släppa den. Önskar nästan att jag hade längre tågresa :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tyckte om julklapparna! =)

      Radera
  2. Men åh, vilket drömpaket!!! Du är ju helt troligt.
    Vilken skojig idé med julklappsbyte!
    //jonna d

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättekul att ge och få paket av någon som också är handarbets-"tokig"! Nu är det jättespännande att se vad jag får i mina paket! Är sååå nyfiken!

      Radera