lördag 21 december 2013

Pulsvärmare med tumhål

En kompis har fyllt år och bjöd hem oss på lite "glögg-mingel". Tänkte att det kunde vara kul att ge bort något hemmagjort, förutom den köpta presenten.


Jag stickade en ganska lång bit på den första pulsvärmaren/halvvanten och kände mig inte helt nöjd. Garnet var ganska tjockt, jag stickade med stickor 4. Jag tyckte att det såg lite grovt ut, hålen blir ganska stora. Jag stickade ändå klart båda två, för jag insåg att jag helt enkelt bara är ovan att sticka i lite tjockare garn. Slutresultatet blev jag i alla fall väldigt nöjd med!


Snygga till ett par handskar! Med blixt är färgen inte rätt, den är varmare grön än ovan.


Färgen blev mer rätt när jag stängde av blixten, men ändå inte riktigt.


Perfekta att ha på sig om man är frusen om händerna när man sitter still och jobbar med datorn!?

Mottagaren verkade i alla fall uppskatta presenten, förstod att det var hemmagjort och att tid och kärlek lagts ned på arbetet (vilket tyvärr vissa människor inte verkar förstå).

Mönster: Jag utgick från DETTA MÖNSTER, men använde bara första diagrammet och försköt det en bit så att det bildades som löv. Lade upp maskor för ett löv mindre än det stod i mönstret.
Garn: Rowan Pure Wool DK, eg ljusare grön än den ser ut på bilden ovan.
Stickor: 4

2 kommentarer: