tisdag 17 december 2013

Pepparkakshus

Vi (/jag) har pyntat lite sparsammare här hemma i år. Vi har inte heller pysslat så mycket som vi brukar. Jag har varken haft tiden eller orken. Men jag fick ett infall och köpte pepparkaksdeg, glasyr och lite godis att pynta med, så gjorde barnen i alla fall varsit pepparkakshus! Jag fick ju en bra form för att göra pepparkakshus med förra året, de blir alldeles lagom stora tycker jag. En köpt deg räcker bra till ett hus och några pepparkakor.





Lillasyster har fått lite hjälp med en del av dekorationen, medan storasyster har gjort allt själv. Många roliga ideér hade de, bland annat har båda husen ringklocka vid dörren och en övervakningskamera =)

'Less is more' är inte en devis som mina barn arbetar efter i alla fall, det står helt klart efter denna pysselkväll, jag trodde aldrig att vi skulle bli färdiga. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar