torsdag 12 februari 2009

Haklappar

När Lillasyster började äta själv var hon så liten så Storasysters gamla plasthaklappar satt bara ivägen för henne. Jag tröttnade på att haklappen satt på tvären över ena armen och tänkte att jag måste fixa nåt annat, för det spilldes ju en hel del. Hade en del gamla frottéhaklappar och en inköpt vaxdukshaklapp. Med inspiration av dessa ritade jag ett eget mönster, med godbitarna från alla... Jag är mycket nöjd med resultatet faktiskt. Haklappen är sydd så att den lägger sig fint över axlarna och skyddar även dem (eftersom munnen gärna torkas av där med). Den är lite insvängd så att den inte är ivägen när de små armarna och händerna ska till munnen. Sen att jag hittade vaxduk med Pettson & Findus gjorde den ju extra fin! Den röda är gjord i vaxduk från Ikea och är väl använd (tvättad i maskin massor med gånger) och väldigt skrynklig på bilden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar