söndag 1 februari 2009

Mobiltelefonen har fått en lovikkavante!


Hade lite lovikka-restgarn att göra av med under julen (när alla garnbutiker var stängda så jag inte kunde köpa nytt pyssel). Vad kunde man hitta på med det? Jo, en liten lovikkavante till mobilen! Den blev ganska fin. Men vad 17 ska jag med den till??? Om man har mobilen i den hör man ju aldrig när den ringer. Hur som helst så var jag "pysselsatt" en liten stund.

Vart ska man göra av allt man tillverkar? Allt vill man ju inte ha, men det är roligt att göra det.

"Det är vägen som är målet"

När jag stickat färdigt mobilvanten och tovat den i tvättmaskinen så tappar jag lusten att fortsätta. Har ingen lust att slutföra det hela, fast det går hur fort som helst att bara sy på de två små trådarna där uppe... Varför är det så? För att jag inte vill använda vanten sen? Jag vet inte... Men det händer ganska ofta. Eller det kanske är så att alla nya projekt som står på kö lockar mer?

1 kommentar:

  1. Den är perfekt för den skyddar display mot repor från nycklar och mynt! Jag säljer massor av dom!

    SvaraRadera