onsdag 2 september 2009

Min fina vinst!

Efter att ha jobbat i 10,5 timmar idag och sedan åkt förbi mataffären på vägen hem kände jag mig ganska slut när jag kom hem. Men då fick jag en liten överraskning... För en tid sedan hade Bessemess en utlottning som jag vann, och idag kom ett paket med fina grejer i brevlådan! Tack så mycket! Jag blev genast på bättre humör :-)

För övrigt har jag inte hunnit handarbeta senaste veckan (lite abstinens faktiskt) eftersom Storasyster fyller år i dagarna. Discokalas förra helgen och släktkalas helgen som kommer... Förläng dygnet några timmar nu genast, så att jag hinner handarbeta!

Men jag har lite idétorka igen också. Vad ska jag hitta på?
*Jag har hittat ett par fina grytlappar jag gärna skulle vilja virka, men vill köpa nytt garn...
*Jag har garn till en rosa Åremössa, men känner inte riktigt för att sticka...
*En jobbarkompis fyller snart år och hon gillar (svart-vita) kossor, tänkte virka en, men har inget bra mönster och inget bra vitt garn...
*Har börjat sy ett skydd för bilsätet där Lillasyster åker bakvänd och sparkar med skorna, men det var så tråkigt...
*Har stickat och tovat (i tvättmaskinen) ett pennfodral, ska sy på en dragkedja, men det är ju inte heller kul...
*Håller på med en ny MopTop-maskot, men den är så lätt att göra så att jag sparar det till när jag åker kommunalt...
Jag tror jag måste åka ner till lokala garnaffären för att få lite inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar