måndag 28 september 2009

Sjal och "sätesskydd"


En kollega blev förtjust i min sjal som jag virkat. Hon frågade om jag kunde virka en till henne med. Självklart sa jag, vi kollade på garn på nätet och hon fastnade för det svart-vit-blå fresco-garnet från Svarta Fåret. Nu är den äntligen färdig och imorgon får hon den (därav foto inomhus).

Det gamla sätes-skyddet i bilen hade gått sönder och jag kollade efter nytt i affärerna. Hittade inget jag riktigt gillade (för kort, för få fack osv), så jag sydde ett eget (använde det gamla som mall). Lillasyster har en förkärlek att tömma skorna på grus just i bilen, så jag gjorde skyddet lite längre nere på sittdynan än köpta skydd brukar vara. Känner mig ganska nöjd, men sambon tycket att det var väldigt färgglatt (omskrivning för gräsligt?) det förra var marinblått...

Min besöksräknare närmar sig 10 000 (fast jag tror att hälften av besöken är jag själv när jag försöker få bilder och text snyggt och på rätt plats när jag skriver nya inlägg)! Hur som helst så tänkte jag att jag skulle ha en liten utlottning för att fira detta. Nu tickar räknaren på så himla fort, så jag har inte riktigt hunnit med. Det kommer en utlottning snart i alla fall. Håll utkik!

1 kommentar:

  1. Du har en utmärkelse/utmaning att hämta på min blogg. :)

    SvaraRadera