lördag 25 september 2010

Färga garn

Förra helgen provade jag att färga garn med karamellfärg. Det var roligt, men det luktade illa och färgade av sig. Jag såg ut som ett träsktroll om fingrarna när jag var färdig... =)

Jag följde ungefär den här beskrivningen av hur man gör. Jag hade köpt blå karamellfärg, men insåg att det var lite för lite, så jag blandade med en grön jag hade hemma också.


Före och efter:








Garnet fick jag för en tid sedan, det är ett jättefint ullgarn. Tyvärr så tycker jag inte så mycket om aprikos, så jag tänkte att jag kunde prova att färga garnet. På något vis lyser dock den aprikosa färgen lite igenom det gröna, men jag tycker ändå det är bättre färg nu. Fast jag hade ju tänkt att det skulle bli blått...

5 kommentarer:

  1. Det blev rätt bra ändå, själv gillar jag grönt mer än blott ;) Om du vill ha starkare färg tror jag lösningen är att använda mer färg, alltså högre koncentration av färg.

    Lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Tycker att det blev en riktigt fin färg

    SvaraRadera
  3. Oj, så fint det blev!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar den gröna färgen och det lätta aprikosa genomfallet. Det ger en mjuk och behaglig skogslik grön. *tumme upp*

    SvaraRadera
  5. Det blev fint, tycker jag. Garnet blev ju lite skiftande i färgtonen och sån´t gillar jag. Kul att färga med karamellfärg - har själv tänkt pröva det någon gång, men det har inte blivit av ännu.
    Maria

    SvaraRadera