lördag 6 februari 2010

Halstub till sambo


Sambon ville gärna ha någon slags halsduk och gillade idén med min "halsvärmare", att den inte skulle bli så knöligt under jackan. Letade runt efter mönster och hittade detta, som jag tyckte såg kul ut att göra och sambon tyckte den var snygg. Nu var den inte så kul att sticka, ganska tjatig faktiskt. Och jag är inget bra på att lyfta en maska och sticka nästa utan att använda en "flätsticka", vilket gjorde det lite omständigt. På stickcafét jag brukar gå på, var det två damer som ville lära mig göra flätorna utan en extra sticka, men jag fick inte till det något snyggt... Stickade i samma merinoull-garn som jag tidigare använt till sambons mössa. Den blev iaf fin när den blev klar (ser lite sned ut på bilden dock).

3 kommentarer:

  1. Den ser riktigt varm och skön ut, jättefin!

    SvaraRadera
  2. Den blev ju jättesnygg! Vill göra en sådan till min fästman också. Den verkar lite svår dock, men jag är riktigt trött på rät/aviga halsdukar, lol.

    SvaraRadera
  3. Tävling på min blogg!

    SvaraRadera