söndag 21 februari 2010

Inköp på symässa...

Åh, jag är så glad över mitt ena inköp på Symässan i Älvsjö igår! Jag köpte ett startset med KnitPro Symphonie Wood stickor för 250 kr. Stickor i storlek 4, 5 och 6, kablar i längd 60, 80 och 120 cm. Sen köpte min mamma sticka 3,5 och kabel 40 cm till mig! Tack mamma! De är så himla fina, man blir så glad av att ha fina saker! Jag tycker det verkar vara så himla smart med dessa stickor så att man inte behöver så många par (rätt storlek, rätt längd osv...). Hur som helst är det iaf lätt att komma ihåg vad man har när/om man behöver köpa nytt.


Jag trodde att jag skulle köpa en massa garn när jag var på mässan, men det här mjölkgarnet var faktiskt det enda jag köpte. 25kr/nystan kostade det, låg i en rea-korg. Jag tyckte faktiskt inte att jag hittade något till bra pris, det var ungefär samma priser som i butikerna. Det blev jag lite besviken på, hade hoppats att man skulle kunna fynda mer. Sen att jag inte riktigt visste vad jag ville sticka/virka kanske gjorde att jag inte fyndade heller. Däremot upptäckte jag att jag tittade mycket på flerfärgade garner, gärna regnbågsfärger, så det kanske får bli något kommande projekt i regnbågsfärger...


Av mjölkgarnet kommer det att bli en halsduk i solfjädersmönster som jag hittat här. Var ju tvungen att prova stickorna direkt, fast jag inte stickar runt :-D


Jag köpte ett mönster till en hålig sjal också, men den ska stickas i lingarn som jag tyvärr inte kunde köpa. I vissa montrar kunde man tyvärr inte handla med kort och bankomatkön var inte av denna värld... Så lingarnet till sjalen får jag köpa en annan gång.


Jag ljög visst tidigare, jag köpte ju mer garn, men det är inte till mig själv. Sambons syster berättade förra helgen om ett projekt som hon håller på med: en filt virkad i olika rutor i olika turkosa färger och material. Men det var inte lätt att hitta turkosa garner kan jag säga. Jag hoppas iaf att hon tycker att det här är bra garner, hon fyller år på tisdag...

4 kommentarer:

  1. Hejsan! Ville bara säga ett stort TACK för den fina vinsten som jag vann förut. Uggle-torgvantarna är jag helt förälskad i, de är som gjorda för mig, passar helt perfekt! Du har möjligen inte mönster på torgvantarna? Skulle vara roligt att prova sticka dom själv :)
    // Kramar Elsa

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att se din sjal...läckert med flerfärgat garn....min är i ehtl enfärgat vitt.

    SvaraRadera
  3. Har en liten tävling på min blogg för att fira. Man kan vinna prinsessbakelse-virkad galge och en liten prinsessbakelse i rött.

    Kika gärna in och var med!

    MVH Sandra

    SvaraRadera
  4. Jag kom aldrig iväg till syfestivalen den här gången. Lite för mycket snö kan man säga.

    SvaraRadera