fredag 9 april 2010

Min vinst och en award...


Kolla vad jag hade vunnit i min garnaffär! En 5,5 mm 80 cm lång KnitPro rundsticka! Vad glad jag blev! Jag som tidigare i år köpt ett set med dessa stickor har som tur är inte just 5,5:or. En extra 80 cm tråd kan aldrig vara fel hos mig som aldrig lyckas hålla mig till ett projekt i taget... =)

Jag gillar verkligen mina KnitPro-stickor! De är jättesköna att sticka med och så är de ju så fina! Det är extra kul att använda fina grejer tycker jag. Nu när jag har så många av dessa kommer jag inte att använda mina vanliga långa stickor, man kan ju faktiskt sticka raka grejer på rundstickor också. Det är tom lättare tycker jag eftersom jag blir lite trött i armarna när jag använder vanliga långa stickor. Och med magic loop kan man ju sticka små runda grejer också, så jag slipper strumpstickor med. Jag skulle rekomendera alla att köpa dessa (men de är förståss lite dyra)! Fast om man tänker efter borde det ju bli billigare. Istället för vanliga stickor, strumpstickor och rundstickor i 2-3 st olika längder och sen alla dessa i en mängd olika storlekar, det blir dyrt... Det sparar ju lite plats också!





Tack Medea och Linn för denna fina award! Jag blir alltid lika glad när någon tycker om min blogg och mitt hantverk :-D

Denna award kommer ursprungligen från Rio de Janeiro i Brasilien och översatt från Portugisiska blir det:"detta är en blogg med charm"

Reglerna är som de brukar vara:
1. Man ska lägga ut Awarden i sin blogg.
2. Ge den till 12 personer och länka till dessa.
3. Meddela de 12 att de fått en award.
4. Ange vem man fått den från och länka tillbaka.

Jag är ju lite lat och tycker att det är jobbigt att ge vidare något som innebär jobb för mottagaren. Så även denna gång väljer jag att inte ge den vidare till någon särskild bloggare... Jag vill istället tacka dem som följer min blogg och lämnar kommentarer, alla ni får "ta" den här awarden till er!

Jag önskar att det fanns en award utan regler om att skicka vidare till andra...

3 kommentarer:

  1. Vilken lycka att vinna knitpro-stickor. Jag tycker inte att man måste följa några "regler" när det gäller awarder. Har man lust att skicka vidare gör man det annars inte. Jag är glad att jag hittade din blogg i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Ville bara tala om att lilla jag hittade hit, och känner igen mig precis i din beskrivning, jag gillar också att vara pysselsatt! helst med massa olika projekt samtidigt, så kan man byta liksom. Och du har helt rätt, det finns så mkt man vill göra, och så lite tid...

    SvaraRadera
  3. Jag har gått och spanat på sådana där stickor och funderat på om jag skulle behöva dem... Efter att ha läst det här inlägget så förstår jag ju att jag nog måste det.
    :-)
    Sv: Jag har använt entrådigt ullgarn från Ölands ullcentrum. Roligt att du gillade sjalen.

    SvaraRadera