torsdag 1 april 2010

Tjuvtitt på blivande koftan

När man gör stora projekt får man inte blogga så ofta tyvärr. Saknar det faktiskt lite :-)

Här kommer en liten tjuvkik på koftan som jag håller på att sticka. Jag tror den kommer att bli fin! Fram- och bakstycken är precis färdiga (det är bra att vabba ibland ;-)). Kvar att göra är ärmar och en liten krage. När jag skulle maska av för bakstycket så tog garnet slut mitt i avmaskningen, 36 maskor fick maskas av med ett nytt garnnystan. Är det inte typiskt???

Fick just ett mail från min garnbutik att jag vunnit en utlottning! Hurra vad kul! Tyvärr är butiken stängd idag, så jag får vänta på min överraskning ända till nästa vecka...

3 kommentarer:

  1. Grattis till din vinst, mitt i all garnet tog slut! Passar på att tipsa dig om:

    Kurs i Tvåändsstickning

    Bogesundsslottsvandrarhem i Waxholm 22-23 maj

    Vi lär dig grunderna och att sticka olika slags mönster
    med hjälp av grundmaskorna.

    Kursen omfattar
    Uppläggning
    Räta, Aviga
    Läsa mönster
    Sticka fläta
    Krokvarv
    Krus
    Ökningar, Minskningar
    Djupmaska

    20 platser, först till kvarn gäller!

    För mer information besök
    www.stickkurs.se
    info@stickkurs.se

    Hjärtligt välkommen önskar
    Marie-Louise Ullman
    &
    Agneta Byers

    SvaraRadera
  2. Du har något att hämta i min blogg!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag hittade din blogg bland en massa andra som jag nån gång lagt till i mina favoriter men inte hunnit titta på. Nu har jag hittat dig igen och kikat runt och här fanns massa att inspireras av!

    Kul att läsa om fler som stickar och virkar. Det är roligt att få nya tips och idéer. Jag har massa projekt på gång hela tiden och de flesta går till försäljning i mitt företag.

    Kika gärna in till mig, jag har inte lagt upp så mycket garnpyssel än men det kommer.

    Hoppas du får en skön påskhelg!
    Kramar Maria

    SvaraRadera