måndag 5 april 2010

Robotar

Virkverket har ett kul mönster på dessa fina robotar. Hon kommer snart ut med en bok också, det ser jag verkligen fram emot!

Jag måste ju alltid göra två av allting eftersom avundsjukan blir för stor annars. Storasysters blå robot fick namnet Norm. Lillasysters röda robot fick då namnet Norm han också... Ingenting annat som jag föreslår duger... Storasyster är ju idolen.

Som vanligt var det kul att virka och det gjorde jag för ett par veckor sedan. Monteringen är ju så trist, så den drar jag ju alltid ut på. Var på landet i helgen och då blev jag färdig med ärmarna till min kofta. Då passade jag på att färdigställa robotarna, när inget annat fanns till hands... Jag använde mig av garnet Tilda från Svarta Fåret (rester från andra arbeten).

3 kommentarer:

  1. Jättefina jag har boken få se om jag blir inspirerad av dina

    SvaraRadera
  2. vad kul att jag hamna här! jag har också precis gjort virkverkets robot. vad fina dina blev!
    /virkatavvicky.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Yay, vad fina!
    Jag har en award till dig på min blogg, här är länken till det inlägget:

    http://garnkompisar.blogspot.com/2010/04/yay-award-bra-och-daliga-nyheter.html

    //Linn

    SvaraRadera