onsdag 22 december 2010

Kalenderpaket 20-22 och lite bakat

Det lilla söta svampbarnet kröp fram ur paketet i måndags. Påminner om Tomtebobarnen, som för övrigt är en av mina favoritsagor att läsa för barnen. Den här har så otroligt söt min!

Handkräm och läpp-smörj (jag vill kalla allt jag smörjer in läpparna med för Lypsyl, men det blir ju lite konstigt när det är Nivea...Men vad säger man istället?). I alla fall mycket bra saker att ha, för en torris som ja´! Jag är storkonsument på dessa saker hela vinterhalvåret.

Tackar och bockar, hemlis! Nu är det bara två dagar kvar. Jag kommer att sakna min lilla paketöppningscermoni på morgonen!


Dagisfröknarna brukar få hemgjorda julklappar varje år, men i år orkade jag inte riktigt. Tre storabarns-avdelningar har slagits ihop och man har en "hemvist" istället. Detta gör att det är väldigt många fröknar... Vi gav istället hela personalgruppen en fin chokladask, men ett hemmapysslat kort fick det bli i alla fall.











Lite hembakade chokladbiscotti skall ges bort på julafton. En glasburk med virkad hätta gör det till en fin present! Chokladknäck skall också få en glasburk med hätta och ges bort. Smarriga presenter!

2 kommentarer:

  1. vilka underbara paket du både får och gör

    SvaraRadera
  2. Vad mycket gottigottgott du har gjort! Hoppas du får en härlig jul!
    Kram

    SvaraRadera