tisdag 20 december 2011

Adventskalender 18:e - 20:e och pepparkakshus


I år har barnen bakat pepparkakor hos mormor, skönt att slippa tycker jag faktiskt. För att fortsätta komma lindrigt undan köpte jag en färdig pepparkakshus-sats på ica. Huset är självklart trasigt när jag kommer hem, jag bränner mig förskräckligt på det smälta sockret och barnen bråkar om det mesta när vi ska dekorera huset. Det är julefrid det... Vi bestämmer till slut att de får dekorera varsin sida på huset och jag tar gavlarna. Visst blev det väldigt fint?! Lillasysters sida till vänster och Storasysters till höger!


Sytråd i paket 17, eller antagligen 19... När jag vaknade i söndags morse och skulle ta upp paket 18, så låg paket 17 kvar i lådan, fast jag har öppnat paket varje dag... Ser efter en stund att paket 19 saknas... Vet inte riktigt hur det gått till, men jag får väl skylla på att jag är trött och det är mörkt på morgnarna när jag plockar fram mina paket =) Hur som helst är det en toppenpresent, sytråd går alltid åt och man saknar ofta "rätt" färg.

I paket 20 fick jag de fina katterna med bjällror inuti. Visst är de söta?! Jag undrar vad jag ska göra med så fina bjällror?! Någon som kan tipsa mig om nåt bra pyssel för dessa?!

I paket 19 (eller 17 ;-)) så fick jag denna, heter den Flowerloom? I vilket fall som helst kan man göra jättefina blommor med den och jag fick beskrivning på hur man gör också! Ska bli spännande att prova!





En länk om stickning: http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article1593003/Sticka-och-brinna.html

1 kommentar:

  1. Mums, hvor ser det peberkagehus fantastisk ud! Sådan en må jeg hellere få lavet:)

    SvaraRadera