söndag 4 december 2011

Present och adventskalender 3:e och 4:e

I dagens paket fick jag dessa små vita grejer som jag inte riktigt vet hur jag ska använda... Jag gissar att de skulle kunna användas till scrapbooking. De kan ju också pryda ett kort eller varför inte som söt dekoration på en amigurumi!

I fredags kväll åt jag en påse med Juleskum Polka. Den rekomenderas inte. Det ska vara originalet!!! Vilken tur jag hade som fick den i mitt paket igår! Nu kommer det dock dröja ett tag tills jag äter skumgodis igen... ;-)

Igår var vi hemma hos ett par vänner på grötlunch och glöggmys framför deras brasa! Så himla mysigt!!! Vi hade med oss en hemmagjord present, två glöggmuggar från Ica förvandlade till ljus. Ljusmassan är köpt på Panduro. Ett tips om du gör egna ljus, är att inte hälla på all stearin på en gång. Det blir gärna en grop runt veken och det kan du undvika genom att spara lite stearin och hälla på när första omgången stelnat!

1 kommentar:

  1. Jag har också testat juleskum med polka smak. Jag tyckte de var ok, men orginalet bättre.
    Vilka fina ljus! Sånna kanske man skulle försöka göra!

    SvaraRadera