fredag 9 december 2011

Adventskalender 5:e - 9:e

Åh, vad jag saknar min lilla bärbara dator. Med den var det så lätt att blogga, bara stoppa in kamerans minneskort och föra över bilder och skriva... Nu måste jag vänta på att få låna sambons jobbdator, för jag hittar inte sladden för överföring av foton till vår gamla stationära dator som för övrigt står inklämd i klädkammaren (= trångt och omysigt att sitta där).

Hur som helst, här kommer lite bilder på mina senaste adventskalenderpaket:



5/12 Fick jag pärlor. 6/12 Virkade stenar. Det kan också ha varit tvärt om, minns inte riktigt (har man lite mycket i huvudet när man inte minns vad som hände för 4 dagar sedan?). Stenarnas färger matchar ljuslyktorna jag fick i första paketet. De ska få stå ihop som ett liten färgklick i ett av mina fönster i matrummet!



7/12 Fick jag lite godis, nu gömt på ett fiffigt ställe (i min stickväska). 8/12 fick jag Knitpro-stickor! Nr 8 i storlek, fint rosa är de. Vilket lyxigt paket!


Idag (9/12) fick jag detta ljust lila garn och ett mönster på en sjal! Jag har kikat på dessa sjalar, de ser så himla roliga ut, men jag har inte riktigt vågat mig på dem... Men nu jäklar blir det en sjal! Kan julledigheten börja snart, så jag hinner sticka!!! Sjalen ska stickas med stickor 8, så min hemliga vän har tänkt ut det fint här! :-)


Tack hemliga vän! Jag klurar på vem du är, du gillar att virka pilligt vet jag nu i alla fall...

1 kommentar:

  1. Åh, gillar stenarna väldigt mycket! Vad roligt att få en egen adventskalender!

    SvaraRadera